Hoe Word Je Als Vrouw Snel Gespierd? DIT HELPT!

hoe word je als vrouw snel gespierd

Hoe word je als vrouw snel gespierd? Een vraag die ik regelmatig voorbij zie komen. In dit artikel deel belangrijke tips die effect hebben op het vrouwelijk lichaam. Dit betekent dat je lichaam er gespierder en strakker uit komt te zien. Steel jij de show op het strand?

Hoe word je als vrouw snel gespierd?

Waarschijnlijk doe je enorm goed je best maar blijven de resultaten achter. Ik krijg namelijk regelmatig de vraag hoe je als vrouw een gespierd lichaam kunt creëren.

Het is frustrerend als je weinig of geen voorruitgang ziet. Gelukkig kun je hier wel degelijk iets aan doen! In dit artikel gaan we het hebben over het creëren van een strak en gespierd lijf.

Onthoud wel dat niets vanzelf gaat en tijd een belangrijke rol speelt. Je lichaam kan namelijk niet van de een op andere dag atletisch (gespierd) ontwikkelt zijn.

Toch is het mogelijk om binnen 3 maanden je droomlijf te realiseren. Alles moet dan kloppen en het is vrij lastig om dit in je eentje uit te moeten zoeken.

TIP: Wil je een compleet protocol programma volgen waarin je binnen 3 maanden je droomlijf bereikt? Dan is wellicht het volgende programma zeker iets voor jou: Droog Trainen Protocol Vrouwen >>>

Spieropbouw vrouwen

Dan is het nu tijd om je op weg te helpen! Het doel dat je voor ogen hebt gaan we stap voor stap uitwerken. Laten we beginnen bij het begin!

hoe word je als vrouw snel gespierd

1. Maak een realistisch plan

Misschien maak jij ook deze fout namelijk het stellen van een onrealistisch plan. Je baalt enorm als je jouw doelen niet behaalt, met als gevolg je niet meer verder wilt.

Dit overkomt iedereen wel een keer! Maak vanaf nu een plan dat realistisch is. Zo blijf het niet alleen leuk maar kun je ook daadwerkelijk jouw doelen behalen.

2. Meten is weten

Voordat je verder gaat maak je een foto van je lichaam, meet je jouw lichaamsgewicht en omtrek van schouders, borst, armen, buik, heupen en benen. Noteer alle cijfer in je telefoon of in een papieren logboek.

Vanaf nu kun je bijhouden hoeveel progressie je maakt. Dit motiveert enorm en de kans dat je opgeeft wordt zeer klein.

Daarnaast zijn niet alle verandering waar te nemen. Je ziet jezelf iedere dag en het is lastig om in te schatten hoeveel je lichaam is veranderd.

3. VOEDING!

Je kunt nog zo veel trainen, zonder de juiste voeding gebeurt er niks! Zorg er dus voor dat je gezonde voeding in huis haalt. Met name eiwitten zijn belangrijk voor het herstel en de groei van je spieren.

Ook heb je koolhydraten en gezonde vetten nodig. Om je op weg te helpen deel ik hieronder welke producten eiwitten, koolhydraten en vetten bevatten.

• Eiwitrijke producten: vis, vlees, eieren, vleeswaren, pindakaas, kaas, yoghurt, Franse kwark, Griekse yoghurt, pinda’s, cashew nooten, walnoten, hazelnoten, bonen, tuinbonen, sperziebonen, sojabonen, snijbonen en zilvervliesrijst.


• Koolhydraten: aardbeien, blauwe bessen, bananen, kiwi, Brinta, havermout, broccoli, linzen, spruiten, spinazie, quinoa, roggebrood, speltbrood, tomaten, witlof, wortels, zilvervliesrijst en zoete aardappel.


• Gezonde vetten: avocado, amandelen, cacaoboter, cashewnoten, hazelnoten, macademianoten, eieren, chiazaad, kokosolie, lijnzaad, makreel, paling, zalm, haring, sojaolie, visolie, olijfolie, walnootolie, roomboter en pompoenpitten.


Wanneer je maaltijden maakt met de ingrediënten van hierboven, komt je lichaam geen belangrijke voedingsstoffen tekort. Uiteraard mag je ook andere producten eten. De voedingsmiddelen van hierboven zijn een richtlijn voor een gezond en gespierd lichaam.

4. Training

Nogmaals wil ik je behoeden dat het opbouwen van spieren tijd kost. De gespierde mannen en vrouwen die je op sociaal media en tijdschriften ziet, hebben hier enorm hard voor getraind.

Vrouwen maken gemiddeld 15 x minder testosteron aan dan mannen. Testosteron is een belangrijk hormoon dat een rol speelt bij spiergroei.

Maar dit betekent uiteraard niet dat je de moed moet opgeven. We hebben het in stap 1 over het maken van een realistisch doel gehad. Nu je dit weet kun je jouw doel afstemmen op de feiten die je zojuist gelezen hebt.

5. Train zo zwaar mogelijk

Hoe word je als vrouw snel gespierd op gebied van training? Des te zwaarder je traint, hoe meer je de spier ”beschadigt”. Deze beschadiging stimuleert de spiergroei. Hiervoor is de juiste voeding enorm belangrijk (zie tip 3).

Er ontstaan namelijk microscheurtjes in je spierweefsel. Met name eiwitten herstellen de microscheurtjes waardoor je spier beetje bij beetje groter wordt.

Train zwaar en met beleid. Zorg eerst voor een goede warming up zodat je lichaam de zware gewichten aan kan. Daarnaast doe je hooguit 3 tot 8 herhalingen per oefening.

Een training methode die vaak gebruikt wordt is als volgt:

VOORBEELD
Borst (bankdrukken) – 8 x 5 kg / 6 x 7,5 kg / 5 x 10kg / 2 of 3 x 12 kg

Je kunt zelf het gewicht kiezen dat bij je past. Probeer steeds zwaarder te gaan. Er hoeft niet perse 2 of 2,5 kilo tussen te zitten. Het kan ook meer of minder zijn.

HOU JE TRAININGEN BIJ
Elke training die je uitvoert noteer je in een logboek. Hou bij welke oefeningen je gedaan hebt en welk gewicht je hebt gebruikt.

Stel je hebt vandaag de borst getraind en doet dit over een paar dagen weer, kun je precies zien welk gewicht je gebruikt hebt. Probeer het gewicht te verhogen en je zult zien dat je veel sneller resultaten boekt.

6. RUST!

Je spieren groeien alleen tijdens voldoende rust! Het betekent dus niet dat iedere dag trainen, voor snellere resultaten zorgt.

Voldoende slaap en rustdagen zijn enorm van belang! Je hebt minimaal 8 uur slaap per nacht nodig en hou mininaam 24 tot 48 uur rust, als je 2 dagen achter elkaar getraind hebt.

Hoe word je als vrouw snel gespierd betreft cardio?

hoe word je als vrouw snel gespierd

Doe cardio met mate en overdrijf het niet. 1 a 2 keer per week hardlopen, fietsen of zwemmen is voldoende. Zo beperk je het aantal calorieën dat je verbrand.

Hierdoor bouw je veel makkelijker spiermassa op. Wil je toch vaker bewegen zorg dan voor een lage intensiteit en neem voldoende rustmomenten.

Neem maar eens een kijkje in de sportschool. Dames met een strak lichaam zie je vooral squats en deadlifts uitvoeren. Vrouwen met overgewicht staan met namen op de loopband of crosstrainer. Je weet wat je te doen staat :-)!

Fitness schema voor vrouwen

Zoals je kunt zien komt er heel wat bij kijken. Ik snap dat het allemaal wat veel lijkt. Onthoud dat als het zo makkelijk zou zijn, elke vrouw haar ideale droomlijf zou hebben. Dat is niet zo!

Vanaf nu kun je een heleboel tijd besparen. Ik heb namelijk het volgende programma voor je klaar staan: Droog Trainen Protocol Vrouwen >>>

Droog Trainen Protocol Vrouwen bevat alles wat je nodig hebt. Trainingschema’s, voedingsschema’s, coaching en een garantie dat je binnen 3 maanden een strakker en gespierder lijf hebt!

Om je te overtuigen dat Droog Trainen Protocol Vrouwen werkt, lees je hier meer dan 1000 ervaringen van andere tevreden vrouwen >>>

Je hoeft dus niet zelf op onderzoek uit of geld uit te besteden aan dure personal trainers! Je zult me dankbaar zijn :-).

Tot slot

Je hebt nu een uitgebreid antwoord gekregen op de vraag, hoe word je als vrouw snel gespierd?! Zet je frustraties aan de kant en begin vandaag nog met de tips uit dit artikel.

Het is een kwestie van doen en vooral niet opgeven. Bij fitness is het zo dat de aanhouder wint. Het gebeurt met vallen en opstaan.

Mocht je nog vragen hebben, stel deze dan onderaan in dit artikel. Ook lees je hier vragen en ervaringen van andere lezers.

Ik wens je succes en vooral veel plezier met het creëren van een gespierd lichaam!

 

Lees ook:

De Beste Eiwitshakes Voor Vrouwen >>>

De Allerbeste Fitness Supplementen Voor Vrouwen >>>

Dé Arganolie Voor Vrouwen! Meer Dan 5000 Ervaringen >>>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *