Heerlijke Koolhydraatarme bloemkool couscous

koolhydraatarme bloemkool couscous

Koolhydraatarme bloemkool couscous is een van mijn meest favoriete recepten. Het is een perfect koolhydraatarm alternatief voor Marokkaanse couscous. Voor dit recept gebruik je alleen maar verse ingrediënten en dat proef je!

Koolhydraatarme bloemkool couscous

Dit recept is niet alleen koolhydraatarm maar ook vegetarisch. Een heerlijke frisse smaak boordevol gezonde voedingsstoffen.

Tevens is het een leuk recept voor als er visite komt. Ik weet zeker dat je de chef kok in huis zult zijn :-). Om je een idee te geven hoe gezond deze couscous is, lees je hieronder de aanwezige vitamines en mineralen.

TIP: ”Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Maak dan gebruik van het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma! De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week af!”.  Bekijk Hier Het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma>>>

Is couscous van bloemkool gezond?

De bloemkool en overige groenten die je gebruikt zijn super gezond. Er zitten de volgende vitamines in dit couscous recept: A, B1, B2, B6, B11, B12, C, D en E.

Aanwezige mineralen zijn fosfor, ijzer, zink, koper, kalium, magnesium, natrium en calcium. Een ander voordeel van dit recept is dat je zelf kan bepalen welke kruiden je eventueel wilt toevoegen.

Ik kan me voorstellen dat jij zo je geheime kruidenkastje hebt. Ik ben benieuwd wat je aan dit couscous recept toevoegt :-).

De voedingswaarden

Het recept is voor 4 personen. De voedingswaarden die ik hieronder vermeld zijn per portie.

– Aantal calorieën 230
– Eiwitten 6 gram
– Koolhydraten 10 gram
– Vetten 14 gram

Wat heb je nodig?

– 600 Gram bloemkoolroosjes
– 150 Gram prei (fijn gesneden)
– 75 Gram zongedroogde tomaten
– Fijn gemalen komijn
– Chilipoeder
– 2 Teentjes knoflook
– 1 Eetlepel citroensap
– 1 Eetlepel olijfolie
– 30 Gram walnoten (fijngehakt)
– Zout naar smaak

Hoe maak je koolhydraatarme bloemkool couscous

1. Doe roosjes bloemkool in een keukenmachine en maal deze fijn (korrelig). Voeg daarna citroensap, chilipoeder, komijn en zout toe (ongeveer een snufje).

2. Neem een bakje met water en laat de zongedroogde tomaten hierin weken. Ondertussen neem je een koekenpan en verwarm je een eetlepel olijfolie. Zodra de olie op temperatuur is voeg je de teentjes knoflook en prei toe. Bak dit 3 minuten.

3. Laat de zongedroogde tomaten uitlekken en snij ze in kleine stukjes. Daarna voeg je ze toe aan de koekenpan. Doe nu de bloemkool couscous en walnoten in de koekenpan. Bak het kort mee zodat het niet te papperig wordt.

4. Eet smakelijk!

Koolhydraatarme recepten dankzij het 50 Dagen Programma!

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma aan. Dit programma bevat 50 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van dit 50 dagen programma is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het koolhydraatarm 50 dagen programma met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug.   Open Hier Het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma >>>

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

koolhydraatarme bloemkool couscous

 

Lees ook:

Een Strakke En Platte Buik Begint Hier >>>

De Beste Fitness Supplementen Van 2018 >>>

Slaapproblemen? Zo Kom Je Er Wel Degelijk Vanaf >>>

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *