Oopsies Broodjes Koolhydraatarm – Perfect Afslankrecept!

oopsies broodjes

Oopsies broodjes zijn ideaal als broodvervanger. Met maar een paar ingrediënten maak je een voedzaam ontbijt of tussendoortje klaar. Vandaag deel ik koolhydraatarme oopsies broodjes met slechts 1 gram koolhydraten per broodje!

Oopsies broodjes koolhydraatarm – Perfect Afslankrecept!

Persoonlijk eet ik graag een oopsies broodje. Het is een prima alternatief voor brood en je kunt ze op verschillende manieren eten.

Zo heb je de kleffe variant maar ook de knapperige variant. Je kunt er van alles opsmeren en daardoor ontstaat een lekkere smaak.

Wist je dat oopsies broodjes glutenvrij zijn? Mocht je een glutenallergie hebben kun je dus deze oopsies broodjes eten.

Zijn oopsies broodjes gezond?

oopsies broodjes

Het recept bevat slechts 1 gram koolhydraten per oopsies broodje. Hierdoor krijg je geen geraffineerde suikers binnen. Ook maak je gebruik van ei.

Eieren bevatten een hoop voedingstoffen en er zitten veel eiwitten in. Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Dagelijks heb je eiwitten nodig en een oopsies broodje, bevat 9 gram eiwitten.

Een ander hoofd ingrediënt is roomkaas. In roomkaas zitten verschillende mineralen zoals: kalium, calcium, fosfor, magnesium, ijzer, koper en zink.

Hoelang kun je oopsies bewaren?

Doordat je verse ingrediënten gebruikt is de houdbaarheid beperkt. Wanneer je zachte oopsies maakt kun je deze het beste in een afgesloten bakje koel (koelkast) bewaren. Dan zijn ze 1 – 2 dagen houdbaar.

De knapperige variant kun je beter droog en donker bewaren buiten de koelkast. Deze zijn ongeveer 1 dag houdbaar. Maak je er meerdere dan is invriezen ook mogelijk. Zodra je ze uit de vriezer haalt stop je de bevroren oopsies broodjes in de broodrooster.

TIP: ‘Wil je graag een koolhydraatarm dieet volgen? Bekijk dan het koolhydraatarm 50 dagen programma. De recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden! Daarnaast val je gemiddeld 2 kg per week op een gezonde manier af!”. => Ga Naar Het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma 

De voedingswaarden

Met dit oopsies broodjes recept kun je 6 tot 8 oopsies maken. Zo kun je er vaker van genieten en met het bewaaradvies van hierboven, moet het helemaal goed komen. Per oopsies bevat dit recept de volgende voedingswaarden:

  • Calorieen: 102
  • Eiwitten: 9 gram
  • Koolhydraten: 1 gram
  • Vetten: 7 gram

Wat heb je nodig?

  • 3 eieren
  • 100 gram roomkaas
  • 1 theelepel bakpoeder
  • snufje zout
  • snufje chilipoeder (als je van pittig houd)
  • chiazaad (optioneel)

oopsies broodjes

Hoe maak je koolhydraatarme oopsies broodjes?

1. Verwarm de oven alvast voor op 180 graden. Een hetelucht oven stel je in op 150 graden. Op de bakplaat leg je ingevet bakpapier (je kunt ook een teflon bakmat gebruiken).

2. Gebruik eieren op kamertemperatuur. Neem een kom en doe hier alleen het eiwit in. Eigeel moet absoluut eruit blijven. Door alleen eiwit en de eidooier apart te gebruiken, stijven de oopsies broodjes goed op. Gebruik een garde om het eiwit te mengen.

3. De eidooier, zout en roomkaas doe je in een andere kom. Heb je voor chiazaad gekozen doe dit dan erbij. Meng alles goed door elkaar. Je kunt hier ook een mixer voor gebruiken.

4. Doe nu het mengsel voor de helft van stap 2 bij stap 3 en spatel het luchtig door elkaar. Er mogen best nog wat witte vlokken aanwezig zijn. Spatel niet te veel en zorg ervoor dat het mengsel luchtig blijft.

5. Maak nu 6 tot 8 platte bergjes op het bakblik met voldoende ruimte ertussen. Bak ze ongeveer 20 tot 25 minuten in de oven. Houd de oopsies broodjes tussendoor in de gaten tot ze goud bruin zijn.

Wil je liever knapperige oopsies broodjes, doe ze dan 50 tot 60 minuten in de oven. Je kunt er zelf kiezen wat jij het lekkerst vindt. Eet smakelijk!

Koolhydraatarme recepten dankzij het 50 Dagen Programma!

Wil je graag meer gezonde koolhydraatarme recepten, dan raad ik je het koolhydraatarm 50 dagen programma aan. Dit programma bevat 50 complete dagmenu’s met ontbijt, lunch, avondeten en 3 tussendoortjes. De Recepten zijn eenvoudig en snel te bereiden.

Het voordeel van dit 50 dagen programma is dat je anders gaat eten en niet minder! Geen honger lijden dus!!

Daarnaast kun je het koolhydraatarm 50 dagen programma met 100% afslank garantie gebruiken. Val je namelijk niet af, krijg je gewoon je geld terug. => Ga Naar Het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma

Heb je nog vragen over het recept of het dieet programma dat ik met je deel, laat dan onderaan in dit artikel een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen.

oopsies broodjes

 

Lees ook:

Koolhydraatarme Eiersalade – Smaakvol En Verantwoord!

Berry Blaster Detox Ervaringen – Compleet Onthuld!

Afslank receptenbijbel review – Mijn ervaring + EXTRA korting

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *