Pre-Workout Ongezond Of Niet? Dit Moet Je Weten!

pre workout ongezond

Laatste update: februari 2018 | 6 reacties
Je hebt er waarschijnlijk al het een ander over gehoord. Op de sportschool gaan sterke verhalen betreft pre-workouts. Logisch dat je jezelf afvraagt is een pre-workout ongezond of niet? Met ruim 10 jaar supplement ervaring deel ik alle informatie die je nodig hebt!

Pre-Workout Ongezond Of Niet? Dit Moet Je Weten! (LET OP)

In de loop der jaren is er veel gebeurd omtrent pre-workouts. Toen pre-workouts nog maar net bestonden, waren dit zeer zware supplementen. Er werden namelijk stofjes in gestopt die vandaag de dag verboden zijn.

Toch is het een hoop fabrikanten gelukt om zo dicht mogelijk bij een extreme werking te komen. Helaas hebben lang niet alle pre-workouts een positieve werking. Laat ik je eerst uitleggen wat een pre-workout nou eigenlijk is.

pre-workout ongezond

Wat is pre-workout nu eigenlijk?

Een pre-workout betekent dat je voor het sporten een drankje of tabletten inneemt. Zowel een drankje als tabletten zorgen ervoor dat je energielevels stijgen.

Je kan dit op verschillende manieren ervaren. Zo kan het zijn dat je huid lichtjes gaat tintelen of je kunt niet meer stil zitten. Er zijn verschillende soorten pre-workout supplementen.

Om de vraag wat is pre-workout nu eigenlijk goed te kunnen beantwoorden, leg ik hieronder in het kort uit welke stoffen erin zitten.

Wat zit er in een pre-workout?

De volgende ingredienten zitten er in pre-workout supplemten. De meeste fabrikanten doen er ook nog een eigen blend aan stoffen in. Daardoor werkt de een beter dan de andere.

Ben je trouwens benieuwd welke pre-workouts veilig zijn en het beste werken, lees dan zeker even verder. Later in dit artikel deel ik namelijk een Top 3 Pre-Workout Supplementen!

Creatine

Creatine is een stof dat je lichaam zelf aanmaakt. Ook komt deze stof voor in verschillende vlees en vissoorten. Wanneer je creatine niveau toeneemt ontstaat er meer kracht en uithoudingsvermogen. Ook zorgt creatine ervoor dat je het voedsel dat je eet, sneller wordt opgenomen.

Taurine

Taurine is een snelle energie leverancier. Je ervaar meer power waardoor je langer door kunt gaan op de sportschool. Ook neemt de bekende spierpomp toe. Dit wil zeggen dat je spieren er voller en steviger uit komen te zien.

Cafeïne

Hier heb je vast al eens van gehoord, ook in koffie zit deze stof. Cafeïne is een stof dat energie lever en ook neemt je concentratie toe. Hierdoor vergroot je de focus tijdens het sproten. Hoe beter je focus zal zijn hoe meer kans op voorruitgang.

pre-workout ongezond

Arginine

Arginine is een bekend aminozuur. Het maakt je bloedvaten wijder waardoor er meer bloed kan pompen. Hierdoor ontstaat een toename in je spiervolume. Je ziet er gespierder uit en dit is tevens een van de redenen waarom creatine enorm in trek is.

BCAA

Dit is een mix van aminozuren die spierafbraak tegen gaan. Tijdens het sporten ontstaan er micro scheurtjes en deze worden bescherm door de BCAA.

Is een Pre-workout ongezond?

Een pre-workout KAN ongezond zijn maar hoeft niet. Om ervoor te zorgen dat je een pre-workout op een positieve manier ervaart, raad ik je aan om de volgende tips toe te passen!

Pre-workout gebruik (LET OP)

1. Bestel een pre-workout op een veilige en Nederlandstalige site. Er worden in ons land namelijk strenge regels uitgevoerd op het gebruik van supplementen. Zo weet je zeker dat je geen verboden middelen neemt.

2. Hanteer de gebruiksaanwijzing. Overschrijd de dagelijkse hoeveelheid niet. Daarnaast is het gebruik van een pre-workout af te raden bij bepaalde lichamelijke klachten. Welke klachten dat zijn lees je op het etiket van het product. Heb je hier mee te maken, neem het supplement dan NIET!

3. Drink voldoende water. Water reinigt je lichaam en houd je alert. Daarnaast wordt de pre-workout snel opgenomen en ook weer makkelijker afgevoerd uit het lichaam.

Welke pre-workout is het beste?

In 10 jaar tijd heb ik verschillende pre-workouts getest. Ik weet onderhand wat wel en niet werkt. Zo heb ik kennis mogen maken met de extreme varianten maar ook met de huidige ”mildere” varianten.

Wanneer je zeker wilt weten dat je gebruik maakt van een goede pre-workout, kies er dan een uit de onderstaande pre-workout supplementen die zowel door mannen en vrouwen gebruik kunnen worden.

1. C4 Extreme Pre-Workout

De C4 staat bekend om zijn krachtige en snelle werking. Binnen 20 minuten ervaar een explosief gevoel wat ervoor zorgt dat je zwaarder kunt trainen in de sportschool.

Voor meer informatie over de C4 Extreme pre-workout klik je op de afbeelding hieronder. Ook lees je ruim 425 reviews en ervaringen van andere gebruikers >>

pre-workout ongezond

Bestel 30 doseringen voor 24,90 bij Body & Fitshop >>

2. Crazy pre-workout Body&Fit

De Crazy pre-workout is in Nederland en België enorm populair. Binnen 15 minuten kun je het maximale uit je trainingen halen. De samenstelling aan ingrediënten zorgt ervoor dat je een hevige spierpomp ervaart.

Voor meer informatie over de Crazy pre-workout klik je op de afbeelding hieronder. Lees ook 500 reviews en ervaringen van andere gebruikers >>

pre-workout ongezond

Bestel 37 doseringen voor €8,50 bij Body & Fitshop >>

3. Assault Musclepharm

Assault staat op nummer 1 in Amerika en ook in Nederland is deze pre-workout niet meer weg te denken. De bestanddelen zijn professioneel waardoor ook veel bodybuilders en atleten gebruiken hiervan gebruik maken.

Voor meer informatie over de Assault pre-workout klik je op de afbeelding hieronder. Lees ook 950 reviews en ervaringen van andere gebruikers >>

pre-workout ongezond

Bestel 30 doseringen voor €17,50 bij Body & Fitshop >>

Pre-workout bijwerkingen?

De vraag is een pre-workout ongezond heeft twee kanten. Wanneer je namelijk een verkeerde pre-workout aanschaft, kunnen er bijwerkingen ontstaan.

Bijwerkingen die kunnen optreden zijn hartkloppingen, misselijkheid, opvliegerig en wanneer je het te laat hebt ingenomen, kun je niet makkelijk in slaap komen. Zorg er dus voor dat je een legale en goedgekeurde pre-workout aanschaft.

Pre-workout crash

Er kan ook een crash ontstaan. Dit betekend een energie dip. Eerst ervaar je onwijs veel energie en ben je niet te stoppen en op het andere moment ben je moe en heb je nergens zin in.

Dit komt bij veel pre-workout supplement voor maar lang niet bij ze allemaal. Daarnaast is elk lichaam anders en is het een kwestie van proberen. Het betekent niet dat waar de ander een crash door krijgt, jij dit ook zal ervaren.

Pre-workout ongezond wanneer je te veel neemt?

Als je te veel inneemt is een pre-workout ongezond. Je lichaam kan namelijk de hoeveelheid stoffen moeilijk aan. Je hebt kans op een overdosering.

Nu is het niet zo dat wanneer je iets meer dan een maatscheptje neemt, gelijk in de problemen komt. Overdrijf vooral niet in de hoeveelheid die je inneemt en hanteer de gebruiksaanwijzing. Dan haal je het beste uit je trainingen!

Hoe vaak pre-workout gebruiken?

Op elke verpakking van een pre-workout suppelement staat aangegeven, hoe vaak je het kunt gebruiken. Ik raad je aan om het alleen op trainingsdagen te gebruiken.

Wanneer je dit namelijk iedere dag gebruikt, wordt de werking op ten duur minder. Of je nu 2 keer of 5 keer per week traint, gebruik een pre-workout alleen op trainingsdagen.

Pre-workout ongezond tot slot

Je bent nu meer te weten gekomen over het gebruik van een pre-workout. Het antwoord op de vraag is een pre-workout ongezond heeft dus twee kanten.

Zolang je rekening houd met de tips die ik je heb gegeven, is de kans klein dat je negatieve ervaringen ondervind. Daarnaast heb ik een aantal veilige en zeer goede supplementen met je gedeeld!

Zo weet je zeker dat je de juiste keuze maakt. Een pre-workout kan er dus wel degelijk voor zorgen, dat je meer uit je trainingen haalt.

Heb je nog vragen of ervaringen met een pre-workout, laat hieronder dan een reactie achter. Ook lees je hier vragen en ervaringen van anderen. Ik wens je in ieder geval succes en vooral veel plezier met het gebruik van een pre-workout.

 

Lees ook:

Afvalpillen – De beste afvalpillen die WEL werken!

De beste tips om thuis fit te worden!

Wat is de beste creatine? Top 5 van 2017/2018

5 thoughts on “Pre-Workout Ongezond Of Niet? Dit Moet Je Weten!”

  1. De crazy pre-workout is top en werkt voor mij het beste. De assault
    heb ik ook veel verhalen over gehoord. Voor nu hou ik het nog even
    bij de crazy pre-workout en wie weet daarna de assault. Welke gebruik
    jij nu als ik vragen mag?

    1. He Sander,

      Goed bezig! Ik ben ook fan van de Crazy pre-workout. Je kunt de assault hier
      wel mee vergelijken. Ik blijf altijd trouw aan crazy en gebruik deze op het
      moment ook. Volgend jaar heb ik begrepen dat er een nieuwe uitkomt. Zodra ik hier
      meer over weet laat ik het weten :).

      Groeten Timo

  2. Ik heb begin januari de C4 besteld Xtreme besteld. Was opzoek naar meer info over preworkout en kwam op jouw website terecht. Bij deze wil ik je laten weten dat ik erg tevreden ben. Ik kan zwaarder trainen en hou het ook langer vol. Wat ik prettig vind is dat ik een langdurige pomp heb. Dit maakt mijn spieren groter en harder. Bedankt voor het dele van deze info!

    1. He Ronald,

      Goede keuze! De C4 doet inderdaad zijn werk en ik maak er ook regelmatig
      gebruik van. Het geeft je vaak dat extra duwtje in de rug waardoor je
      langer door kan. Veel succes en plezier ermee :).

      Groeten Timo

  3. De C4 knalt echt en is wat mij betreft de beste! Als er dit jaar in 2018 een andere goede pre workout op de markt komt, kun je me dat dan laten weten? Sta altijd open om uit te proberen. Gr Milan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *